12 Mayıs 2013 Pazar

Hüzün ve Teslimiyet Üzerine

Bazen bişey okursun çok şey hissedersin,konuşamazsın aklın durur kitlenirsin adeta...
herkes yaşar zaman zaman benzer durumlar ...
Nazan BEKİROĞLU -Yusuf ile Züleyha'yı okurken(çok keyifle,merakla okudum)
yine çarpıldım bu ayete,daha önce okuduğum zamanlardaki  gibi.............. Amenna ve Saddakna....


   قَالَ إِنَّمَا أَشْكُو بَثِّي وَحُزْنِي إِلَى اللّهِ وَأَعْلَمُ مِنَ اللّهِ مَا لاَ تَعْلَمُونَ
  Kâle innemâ eşkû bessî ve huznî ilallâhi ve a’lemu inallâhi mâ lâ ta’lemûn(ta’lemûne).

Dedi ki: "Ben, dayanılmaz kahrımı ve üzüntümü yalnızca Allah'a şikayet ediyorum. Ben Allah'tan (bir bilgi olarak) sizin bilmediğinizi de biliyorum."




Bu ne inanılmaz teslimiyettir,ne kadar çok eksiğiz....Sürekli şikayet ediyoruz...Çabalamıyoruz bile....
En küçük musibette başlıyoruz sızlanmaya,demiyoruz ki ne insanlar geçti bu yeryüzünden,okyanusta damlayız kime koparıyoruz bu kıyameti??? 
Velhasıl çok aciziz, çok cahiliz ve çok beğeniyoruz kendimizi..........

Allah'ım bu güzel teslimiyet hürmetine,sana teslim olmayı,nefsimizin elinden kurtulmayı bize de nasip et..(amin)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder