13 Şubat 2013 Çarşamba

NAMAZ Yani Kİ MİRAÇ

Şu dünyada, kimsenin bulamadığı huzuru arayacak değiliz.
Kalkar abdest alır, huzurda eğiliriz.



Miraç (Arapçaمعراج Mi'rāj), yükseğe çıkma anlamındaki söz,
Namaz bir çok hadis ve ayetle zikr edilmektedir.

Dinin direği,Müminin miracı,Cennetin anahtarı,Kıyametin ilk suali ve çok daha fazlası...


Sürekli bahanelerle ertelediğimiz; zamanım yok-fırsatım olmadı,e benim kalbim temiz gibi sudan sebeplerle uymadığımız bir emri yarın yerine getirmek için zamanımız olmayabilir.



NAMAZ KILMAYAN KAFİR OLMAZ FAKAT KAFİRLER NAMAZ KILMAZ


Namazla ilgili

*Onlardan sonra, namazı zayi eden, şehvet ve dünyevi tutkularının peşine düşen bir nesil geldi. Onlar bu tutumlarından ötürü büyük bir azaba çarptırılacaklardır.(Meryem 59

Hz İbrahim (a.s) şöyle dua etmiş
Rab'bim beni de çocuklarımı da namaz kılanlardan eyle. Rab'bimiz duamı kabul buyur.(ibrahim 40
 
Vay haline o namaz kılanların ki namazlarında gaflet içindeler.(Maun Suresi)


Ubâde b. es-Sâmit'in naklettiği bir hadiste şöyle buyurulur:
"Kullarına farz kıldığı beş vakit namazı, küçümsemeden hakkını vererek, eksiksiz olarak kılan kimseyi, Allah Teâlâ cennetine sokmaya söz vermiştir. Fakat bu namazları yerine getirmeyenler için böyle bir sözü yoktur. Dilerse azap eder, dilerse bağışlar"

Hz. Peygamber (s.a.s)'de şöyle buyurmuştur: 
"Bilerek namazı terkeden kimseden Allah ve Resulunün zimmeti kalkar" 
"Kim ikindi namazını terkederse ameli boşa gitmiş olur" 
"Kim, önemsemeyerek üç cuma namazını terkederse, Allah Teâlâ onun kalbine mühür vurur"


Allah'ım bizi ve bizden sonraki nesilleri senin sevmediklerinden uzaklaştır(amin)

Selametle..

2 yorum:

  1. K.bakmayın lütfen bana yazdıklarınıza ilgili şimdi ancak bir dönüş yapabildim çünkü müsait olabildim. Ve geniş bir zamanımda bu konu hakkında size yazacaklarım var inşallah. Ama şimdilik "Rabbim hakkınızda en hayırlı olan nasip buyursun" diye dua ediyorum.

    Muhabbet dolu dualarımla...

    YanıtlaSil
  2. Estğ.
    Amin,ecmain....Allah razı olsun

    YanıtlaSil